Sopimusehdot

Noudatamme alan yleisiä sopimusehtoja
 

Meidän tapamme toimia

Maksaminen

Maksutapana hyväksymme käteisen, suomalaiset pankkikortit sekä yleisimmät kansainväliset luottokortit. Ellei muuta ole sovittu, maksu tapahtuu saavuttaessa käteisellä tai maksukortilla.Booking.com varaukset toimivat siellä ilmoitettuun tapaan.
Jälkilaskutuksesta sovimme erikseen varausvaiheessa / ennen asiakkaan saapumista hotelliin. Laskuun lisätään laskutuslisä 5 €. Mikäli maksu tapahtuu myöhässä, perimme viivästyskorkoa.SaapuminenPyrimme siivoamaan huoneet klo 14 mennessä, mutta takarajana pidämme yleisten sopimusehtojen mukaista klo 16. Jos siivottua tilaa on, saa huoneen käyttöönsä vaikka aamusta.

Varaukset ja peruutusehdot
Yksittäisen varauksen voi perua veloituksetta edellispäivänä klo 18.00 saakka veloituksetta. Mikäli varaus perutaan samana päivänä ennen klo 18.00, perimme 20 % varauksen hinnasta.
Booking.com- varauksissa noudatamme heidän ehtojaan.
Ryhmiltä perimme 20 %- varausmaksua, jota ei palauteta, mikäli varaus on vahvistettu tapauskohtaisin ehdoin.

Lähtö
Huoneet luovutetaan klo 12 mennessä. Lähtöä voi tilanteen mukaan sovittuna siirtää 10 € / tunti.

Kadonnut avain tai oven avaus
Mikäli hukkaat avaimen tai se ei muista syistä palaudu meille, kustannuksena on lukkojen sarjoitus ja uudet avaimet 200 €.
Jos käy niin höperösti, että avain jää huoneeseen tai kaverille, niin toimiston aukioloaikojen ulkopuolella oven avaaminen maksaa 50 €, joka pitää voida maksaa heti.

Eläimet
Hotellissa meillä on 7 huonetta, joihin voi mielellään tuoda lemmikin, kunhan se vain on sisäsiisti ja ymmärtää hiljaisuuden klo 22.00. Eroahdistuksesta kärsiviä yksin haukkuva kaveri ei kuitenkaan sovi taloomme. Karvaisen kaverin osalta perimme 10 € siivousmaksun per majoituskerta. Muistathan käyttää ympäristössämme koiralle ”kakka- pussia”, niitä on puiston päisessä eteisessä.

Hostelliin ei lemmikit pääse, koska kaikki toiminta on yhteistiloissa.
Ettehän myöskään pissata koiria rakennuksien pihalla.

Siivous
Huoneistot ovat tarkoitettu itsenäiseen käyttöön eli emme tee päivittäistä huonesiivousta. Asua voi kukin omaan tapaansa, kunhan jättää ne lähtiessään perussiistiksi ja tiskit tiskattuna. Sänkyjä ei kannata pedata, kun lakanat vaihdetaan joka tapauksessa. Lähdettyänne huoneet perussiivotaan ja tarkistetaan varustus. 

Tupakointi
Sisällä ei saa tupakoida missään! Tupakoidun huoneen puhdistuksesta laskutamme 200 €.
Tupakoida voi joko hotellin puistonpuoleisen päätyoven läheisyydessä tai hostellin aidatulla piha-alueella. kesäisin molemilla on terassit.

Yörauha
Tolokku kaikessa päivälläkin ja semmoinen nukkumarauha eli hiljaisuus alkaa klo 22.00. Kuka haluaa juhlia, voi tehdä sen jossain lukuisista Mikkelin viihderavintoloista ja sitten hiipiä hiljaa yöpuulle.

Toimisto eli reception
Toimisto on kesäisin auki klo 8 - 20. Talvikaudella toimiston aukiolo vaihtelee. Puhelinpäivystys toimii läpi vuoden vuorokauden ympäri.

Parkkipaikat
Jokaiselle huoneistolle/ huoneelle on yksi paikka viereisellä parkkipaikalla. Lämmitystolpan käyttö maksaa 5 € / kerta. Jos huoneistoon tulee useampi autoileva asukas, pitää tarkistaa parkkitilanne
henkilökunnalta.

Pallogrilli

Takapihan katoksessa on käyttöön varattu perinteikkäästi pallogrillejä. Hiiliä ja muita grillausvarusteita on  puiston puoleisessa eteisessä ja sytytysnesteen saa henkilökunnalta. varusteet saa käyttöön 5 €/ kierros. Grillauksen jälkeen asiakas puhdistaa ritilän ja tyhjentää hiilet siistiksi seuraavalle.

 



MAJOITUSLIIKKEIDEN YLEISET VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT

Nämä 1.3.2011 voimaan tulevat sopimusehdot ovat Matkailu- ja

Ravintolapalvelut MaRa ry:n laatimat ja kuluttaja-asiamiehen tarkistamat.

 

1. Soveltamisala ja erityisehdot

Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden majoitusliikkeisiin

tekemiin majoitusvarauksiin. Nämä ehdot eivät kuitenkaan koske

yksittäisten henkilöiden tekemiä varauksia, mikäli varaus tehdään ryhmälle,

jonka koko on yli 9 henkilöä eikä loma-asuntojen vuokrausta eikä välitystä.

Näitä ehtoja sovelletaan myös vain sellaisiin internetin kautta tehtyihin

majoitusvarauksiin, jotka tehdään majoitusliikkeen tai majoitusliikeketjun

omien internetsivujen kautta.

Majoitusliikkeellä tarkoitetaan näissä ehdoissa sellaista rakennusta,

huoneistoa tai muuta liikepaikkaa, jossa harjoitetaan elinkeinotoimintana

tapahtuvaa majoitustoimintaa kuten esimerkiksi hotellia, motellia, hostellia,

matkustajakotia ja leirintäaluetta.

Majoitusliikkeellä on oikeus käyttää näistä ehdoista poikkeavia

erityisehtoja, jos erityisehtojen käyttö on perusteltavissa juhlapyhien,

majoitusliikekohtaisten erityistapahtumien tai majoitukseen liittyvien

oheispalvelujen vuoksi. Näistä ehdoista poikkeavia erityisehtoja voivat

lisäksi käyttää hiihtokeskusten ja muiden vastaavien lomanviettokeskusten

yhteydessä sijaitsevat majoitusliikkeet, joiden toiminnalle on ominaista

suuri sesonkivaihtelu.

Asiakkaalle tulee varauksen vahvistamisen yhteydessä antaa tieto

erityisehtojen sisällöstä.

 

2. Varaus ja vahvistus

Asiakkaan on varausta tehdessään ilmoitettava nimensä, asuinosoitteensa,

saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa.

Varaus sitoo majoitusliikettä, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti

tai esimerkiksi sähköpostitse. Majoitusliike voi asettaa varausmaksun

suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen

sitovuuden edellytykseksi.

 

3. Asiakkaan saapuminen ja lähteminen

Huone on asiakkaan käytettävissä tulopäivänä klo 16.00 ja se on

luovutettava lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä. Majoitusliikkeellä voi olla

tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja.

Huonetta pidetään varattuna asiakkaalle klo 18.00 saakka. Jos asiakas

saapuu majoitusliikkeeseen tätä myöhemmin, hänen on ilmoitettava siitä

majoitusliikkeelle varauksen peruuntumisen uhalla.

Jos asiakas on saapunut majoitusliikkeeseen sen tuloaikoja noudattaen,

mutta varattua huonetta ei ole vapaana, hänelle on ilman lisäkustannuksia

hankittava lähin mahdollinen vastaavan tasoinen huone. Lisäksi asiakkaalla

on oikeus korvaukseen hänelle tästä aiheutuneista välittömistä vahingoista

kuten tarpeellisista asian selvittämisestä aiheutuneista puhelin- ja

matkakuluista.

 

4. Varaustakuu (Hotel Reservation Service)

Varauksen varmistamiseen kansainvälisten luottokorttien haltijat voivat

käyttää Varaustakuuta. Sillä voidaan pitää huone varattuna klo 18.00

jälkeenkin ilman, että asiakas erikseen ilmoittaa myöhäisestä

saapumisestaan.

Majoitusliike pyytää kortinhaltijalta seuraavat tiedot: nimen, kortin

numeron ja voimassaoloajan, osoitteen, puhelinnumeron ja

sähköpostiosoitteen. Majoitusliikkeellä on oikeus pyytää tiedot kirjallisesti

tai suullisesti.

Majoitusliike antaa asiakkaalle seuraavat tiedot: majoitusliikkeen nimen ja

osoitteen, huoneen hinnan veroineen, varausnumeron ja peruutusehdot sekä

saapumatta jäämistä koskevan yhden vuorokauden hintaa veroineen

vastaavan veloituksen mahdollisuus, mikäli kortinhaltija ei saavu sovittuna

ajankohtana majoitusliikkeeseen eikä majoitusliikkeen ilmoittamia

peruutusehtoja ole noudatettu. Asiakkaalla on halutessaan oikeus saada

tiedot myös kirjallisesti. Asiakkaan tulee säilyttää majoitusliikkeen antama

informaatio.

 

5. Peruutus ja saapumatta jääminen

Asiakas voi peruuttaa huonevarauksen kustannuksitta viimeistään klo 18.00

varausta edeltävänä päivänä.

Jos asiakas jää saapumatta, majoitusliikkeellä on oikeus veloittaa häneltä

yhden vuorokauden hinta, ellei huonetta saada myytyä edelleen.

Jos Varaustakuuta käyttänyt asiakas ei peruuta varausta ja jää saapumatta,

majoitusliikkeellä on oikeus korvauksena veloittaa asiakkaan luottokortilta

yhden vuorokauden hinta veroineen. Majoitusliikkeellä on

näyttövelvollisuus siitä, että asiakas ei ole peruuttanut varaustaan

peruutusehtojen mukaisesti ja että hän on hyväksynyt aiheutuneiden

kulujen veloituksen luottokortiltaan.

Useampaa yötä koskevan varauksen asiakas voi peruuttaa kustannuksitta 15

vuorokautta ennen varauksen alkamispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneesta

peruutuksesta veloitetaan 50 % varauksen arvosta siltä ajalta, kun huonetta

ei ole saatu myytyä edelleen. Jos asiakas peruuttaa useampaa yötä koskevan

varauksensa alle 2 vuorokautta ennen varauksen alkamispäivää eikä

huonetta saada myytyä edelleen, veloitetaan koko varauksen arvo.

 

6. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa

Jos asiakas lähtee pois ennen sovittua lähtöpäivää, hänen on ilmoitettava

lähdöstään majoitusliikkeelle viimeistään klo 18.00 edeltävänä päivänä.

Muutoin majoitusliikkeellä on oikeus veloittaa häneltä korvauksena yhden

vuorokauden hinta.

Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, asiakkaan on maksettava

sovittu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta, ellei huonetta saada myytyä

edelleen.

 

7. Maksut

Asiakas maksaa huoneen majoitusliikkeeseen saapumisen tai lähdön

yhteydessä tai ennakkoon varausmaksun osuudelta.

Majoitusliike vähentää mahdollisen ennakkoon suoritetun varausmaksun

lopullisesta huonelaskusta. Jos asiakas peruuttaa varauksensa

peruutusehtojen vastaisesti, majoitusliikkeellä on oikeus pitää asiakkaan

suorittama varausmaksu.

Jos vastaavasti asiakas on peruuttanut huoneen peruutusehtojen mukaisesti,

majoitusliike on velvollinen palauttamaan asiakkaalle hänen maksamansa

varausmaksun lukuun ottamatta toimistokuluja.

Jos majoitusliikkeelle on aiheutunut kustannuksia asiakkaan tilaamista

erityisistä palveluista tai järjestelyistä, kuten esimerkiksi juhlakoristelut,

muiden tilaukseen tarvittavien tilojen varaaminen, varautuminen

erityisruokavalioihin jne., asiakkaan tulee korvata niistä aiheutuneet kulut

majoitusliikkeelle. Majoitusliike voi vähentää mainitut kulut asiakkaalle

palautettavasta varausmaksusta.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa varaus kustannuksitta ja saada

suorittamansa varausmaksu takaisin, jos sitä olisi kohtuutonta periä

asiakkaan peruuttamisesta tai saapumatta jäämisestään huolimatta. Tällöin

on kyse asiakkaan tai hänen läheisensä vakavasta sairastumisesta, vakavasta

onnettomuudesta, kuolemasta tai muusta odottamattomasta ja vakavasta

tapahtumasta kuten asunnon palosta. Läheisenä henkilönä pidetään avio- ja

avopuolisoa, lasta, vanhempaa, appivanhempaa, sisarusta, lastenlasta,

isovanhempaa tai matkakumppania, jonka kanssa majoitus on sovittu

samaan huoneeseen. Asiakkaan on ilmoitettava saapumatta jäämisen syy

viipymättä majoitusliikkeelle ja se on osoitettava luotettavalla selvityksellä,

kuten lääkärintodistuksella, poliisin tutkintapöytäkirjalla tai vakuutusyhtiön

lausunnolla. Selvitys tulee toimittaa kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas

on saanut lausunnon. Majoitusliikkeellä on kuitenkin oikeus vähentää

palautettavasta määrästä toimistokulut.

Jos edellä mainittujen seikkojen vuoksi asiakkaan lähtö majoitusliikkeestä

tapahtuu ennen sovittua lähtöpäivää, voidaan asiakkaan maksettavaksi

edellä kohdan 6 perusteella muutoin sovittua hintaa kohtuullistaa

käyttämättä jääneeltä ajalta, ellei huonetta ole saatu myytyä edelleen.

Varauksen vahvistamisen jälkeen majoitusliikkeellä ei ole oikeutta korottaa

eikä vastaavasti myöskään velvollisuutta alentaa sovittua majoituksen

hintaa. Poikkeuksen tästä muodostavat verojen ja muiden julkisten

maksujen muutokset, mikäli niitä ei ole voitu ottaa huomioon

varausvahvistusta tehtäessä. Majoitusliike ei saa kuitenkaan korottaa

sovittua majoituksen hintaa varauksen alkamispäivää edeltävien 21 päivän

aikana. Jos korotus majoituksen hinnassa on varauksen tekemisen jälkeen

enemmän kuin 10 prosenttia, asiakkaalla on oikeus peruuttaa varaus

kustannuksitta. Asiakkaan on ilmoitettava varauksen peruuttamisesta

majoitusliikkeelle viikon kuluessa siitä, kun asiakas sai tiedon hinnan

korotuksesta.

Majoitusliikkeellä on oikeus tehdä kansainvälisten luottokorttien haltijoille

varauksen yhteydessä veloitus ja ennakkovarmennus luottokortilta.

Ennakkomaksuna luottokortilta voidaan veloittaa varauksen yhteydessä

kohtuullinen varausmaksu.

Jos majoitusliike ei ole tehnyt ennakkovarmennusta, majoitusliikkeellä on

oikeus asiakkaan sisään kirjautumisen yhteydessä periä kohtuullinen

vakuus lisäpalveluiden (kuten minibaarin) käyttämisestä.

 

8. Asiakkaan esiintyminen majoitusliikkeessä

Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja ottamaan huomioon

hänelle tiedoksi annetut majoitusliikkeen järjestyssäännöt. Jos asiakas

vakavasti rikkoo näitä sääntöjä, hänet voidaan välittömästi poistaa

majoitusliikkeestä. Asiakkaan on tällöin kuitenkin maksettava

majoituksensa ja tilaamiensa lisäpalveluiden hinta eikä hän voi vaatia jo

suoritetun maksun palauttamista.

 

9. Vastuu asiakkaan omaisuudesta

Asiakas voi säilyttää arvotavaroitaan huoneen säilytyslokerossa tai

majoitusliike voi ottaa asiakkaan pyynnöstä säilytettäväksi tämän

arvotavaroita. Majoitusliikkeellä on oikeus periä säilytyksestä maksu.

Jos asiakkaan säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen

arvokasta, on hänen ilmoitettava siitä majoitusliikkeelle ennen sen säilöön

jättämistä. Majoitusliike voi kieltäytyä ottamasta säilöön tällaista

omaisuutta.

Asiakas vastaa omista matkatavaroistaan, jollei majoitusliike ole ottanut

niitä säilytettäväksi. Jollei majoitusliike vastaa säilytettäväksi ottamistaan

asiakkaan matkatavaroista, majoitusliikkeen tulee nimenomaisesti ilmoittaa

tästä asiakkaalle.

Majoitusliike ei vastaa huoneen säilytyslokerossa olevasta asiakkaan

omaisuudesta.

Majoitusliike ei vastaa autohallissa tai majoitusliikkeen pysäköintialueella

olevan asiakkaan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden

vahingoittumisesta tai katoamisesta. Majoitusliikkeen on ilmoitettava

riittävän selvästi autohallissa ja pysäköintialueellaan ettei kyseessä ole

valvottu alue eikä majoitusliike vastaa siellä olevasta asiakkaan

omaisuudesta.

 

10. Asiakkaan vastuu vahingosta

Asiakas on vastuussa tahallaan tai huolimattomuudella aiheuttamistaan

vahingoista, kuten tupakoimisesta huoneessa, jonka hän, hänen vieraansa

tai lemmikkieläimensä aiheuttavat huoneelle tai majoitusliikkeen muille

tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä majoitusliikkeen

muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen.

Vastuu vahingoista määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien

periaatteiden mukaan.

 

11. Virhe ja virheilmoitus

Jos huone tai siihen liittyvät taikka varauksen yhteydessä tilatut järjestelyt

tai palvelut eivät vastaa sitä, mitä on sovittu tai voidaan katsoa sovitun,

majoitusliikkeen suorituksessa on virhe.

Jos huone ei ole asiakkaan käytettävissä luvattuna aikana, majoitusliikkeen

suorituksessa on virhe.

Asiakas ei voi kuitenkaan vedota virheeseen, jos hän ei ilmoita siitä

majoitusliikkeen vastaanottoon tai varauksessa ilmoitetulle yhteyshenkilölle

kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt

se havaita.

 

12. Virheen korjaaminen ja hinnanalennus

Majoitusliikkeen on korjattava virhe viivytyksettä omalla kustannuksellaan.

Majoitusliike saa kuitenkin kieltäytyä virheen korjaamisesta, jos siitä

aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa. Asiakas saa

kieltäytyä virheen korjaamisesta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista

haittaa.

Jos virhettä ei ole korjattu viivytyksettä majoitusliikkeen kustannuksella tai

jos virhe ei ole korjattavissa, asiakkaalla on oikeus virheen merkitystä

vastaavaan hinnanalennukseen. Lisäksi asiakkaalla on oikeus korvaukseen

hänelle aiheutuneista välittömistä vahingoista.

 

13. Majoitusliikkeen ja asiakkaan väliset erimielisyydet

Majoitusliike ja asiakas ensisijaisesti neuvottelevat heidän välisistä

erimielisyyksistä.

Erimielisyystilanteissa asiakas voi saada apua kuluttajaoikeusneuvojalta.

Asiakas voi myös saattaa erimielisyyden Kuluttajariitalautakunnan

käsiteltäväksi.

Takaisin alkuun